OKULLARDA ORMAN PROGRAMI –MAYIS AYI ÇALIŞMALARIMIZ

Mayıs ayı boyunca yer aldığımız Okullarda Orman Programı çerçevesinde öğrencilerimizle orman ekosistemi ve sürdürülebilir yaşam kavramlarını içselleştirmeye yönelik çok yönlü etkinlikler gerçekleştirdik. Bu süreçte, okul öncesi eğitimde kritik öneme sahip olan deneyimsel öğrenme, aktif katılım, oyun temelli öğrenme, bütünsel gelişimi destekleyici yaklaşımlar ve doğrudan gözlem yöntemlerinden yararlandık.

Uygulanan Yöntem ve Teknikler:

 

Deneyim yoluyla öğrenme (experiential learning)

 

Gözlem yapma ve keşfetme

 

Duyusal bütünleme çalışmaları

 

Proje temelli öğrenme

 

Geri dönüşüm ve üretim odaklı uygulamalar

 

Drama ve canlandırma

 

Hikâyeleştirme ve yaratıcı düşünme

 

Doğa temelli oyun

 

Bilimsel süreç becerilerini geliştirme (tahmin etme, karşılaştırma, gözlemleme, sonuç çıkarma)

 

 

 

---

 

Gerçekleştirilen Etkinlikler ve Hedefleri:

 

Doğal Boyalarla Sanat Çalışması

Kullanılan teknik: Doğa gözlemi, doğal malzeme kullanımı, özgün üretim

Çamur ve bitki özlerinden elde edilen boyalarla taş zemin boyandı. Bu etkinlik ile doğadan ilham alınarak üretim yapılması ve doğal kaynakların yaratıcı biçimde değerlendirilmesi hedeflendi.

 

Kozalaklardan Kuş Yemlikleri Yapımı

Kullanılan teknik: İnce motor becerileri geliştirme, doğada sorumluluk alma

Kozalaklar doğadan toplandı ve yemliklere dönüştürüldü. Hayvan sevgisi ve sorumluluk duygusu geliştirildi.

 

🪨 Taşlarla Çerçeve Tasarımı

Kullanılan teknik: Sanat yoluyla ifade, estetik algı geliştirme

Minik taşlardan çerçeve yapılarak hem yaratıcı düşünme hem de el-göz koordinasyonu desteklendi.

 

“Dokunarak Keşfediyorum” Duyusal Oyun

Kullanılan teknik: Duyusal keşif, farklı dokularla etkileşim

Doğal nesnelerle (taş, toprak, yaprak, dal) yapılan bu oyunla öğrenciler farklı duyularını kullanarak doğayı tanıdı.

 

️ Geri Dönüşümle Kâğıt Üretimi

Kullanılan teknik: Sürdürülebilirlik eğitimi, el becerisi geliştirme

Kullanılmış kâğıtlar öğütülerek yeniden kâğıda dönüştürüldü. Çevre bilinci ve üretim süreci deneyimlendi.

 

Su Değirmeni Yapımı

Kullanılan teknik: STEM temelli etkinlik, deneyerek öğrenme

Akışkanlık, hareket ve dönüşüm ilişkisi gözlemlendi; basit makineler kavramına giriş yapıldı.

 

Toprak Türlerini İnceleme ve Su Tutma Deneyi

Kullanılan teknik: Bilimsel süreç becerileri, hipotez kurma ve test etme

Kumlu, killi ve humuslu toprak karşılaştırılarak suyu tutma kapasiteleri gözlemlendi.

 

Topraktan Sanat

Kullanılan teknik: Sanat terapisi yaklaşımı, doğayla yaratıcı üretim

Topraktan figürler ve şekiller oluşturularak hem estetik duyu gelişimi hem de doğayla bağ kurma desteklendi.

 

Doğal Sesleri Dinleme ve Taklit Etme

Kullanılan teknik: Aktif dinleme, işitsel dikkat geliştirme, canlandırma

Bahçeye çıkarak doğal sesleri dinleyen çocuklar, bu sesleri hem betimledi hem de yaratıcı yollarla taklit etti.

 

“Meraklı Yolculuk” Kitabı Okuma

Kullanılan teknik: Etkin okuma, kitapla etkileşim, doğa farkındalığı kazandırma

Orman yaşamını anlatan bu kitapla çocukların doğaya dair ilgileri pekiştirildi.

 

Orman Ekosistemi Hikâyesi Yazma

Kullanılan teknik: Yaratıcı yazma, hikâyeleştirme, empati kurma

Çocuklarla birlikte, orman canlılarının ekosistem içindeki rollerini anlatan bir hikâye oluşturuldu. Ekolojik denge hakkında farkındalık artırıldı.

 

 

---

 

Sonuç ve Değerlendirme:

Mayıs ayı boyunca çocuklarımızla gerçekleştirdiğimiz tüm bu çalışmalar, doğayla bütünleşmiş öğrenme ortamları, duyu temelli etkinlikler ve üretime dayalı deneyimler ile desteklendi. Orman ekosisteminin işleyişini gözlemleme, doğal malzemeleri tanıma, canlılara karşı duyarlılık geliştirme gibi pek çok beceri aynı anda gelişti.

 

Bu çalışmalar aracılığıyla hem doğa sevgisi, hem de sorumluluk, üretkenlik, merak, gözlem ve sürdürülebilirlik gibi temel değerleri çocuklarımıza kazandırmayı hedefledik.

 

Minik ellerin dokunduğu doğada, büyük farkındalıklar yeşeriyor.

 


12-06-202512-06-202512-06-202512-06-202512-06-202512-06-202512-06-202512-06-202512-06-202512-06-202512-06-202512-06-202512-06-202512-06-202512-06-202512-06-202511-06-202511-06-202511-06-202511-06-202511-06-202511-06-202511-06-2025



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi